طراحی سایت نیاز به دانستن موارد و اطلاعات اولیه دارد!

قبل از ایجاد هر وب سایتی باید بدانید

 

بستر ساخت وب سایت چیست؟

اول از همه، شما باید با مفهوم بستر راه اندازی سایت را بدانید. به زبان ساده، وقتی می‌خواهید یک نقاشی بکشید، باید یک کاغذ یا هر چیز دیگری داشته باشید تا روی آن نقاشی کنید، درست است؟ خُب، اساس یا پلتفرم (Platform) ساخت یک وب سایت مشابه آن کاغذ است.

در حال حاضر پلتفرم های زیادی برای ساخت وب سایت وجود دارد. محبوب ترین پلتفرم برای راه اندازی سایت، وردپرس است. اما شما برای ایجاد یک سایت باید با مفاهیم بیشتری آشنا باشید:

 

میزبانی سایت:

هر وب‌سایت داده‌ها و اطلاعات خاص خود را دارد: پست‌ها، حساب‌ها، تصاویر و ... شما باید همه آنها را در جایی قرار دهید، نه رایانه‌تان، جایی که هر کسی بتواند آنها را ببیند یا به آن دسترسی داشته باشد. هاست نوعی مکان برای ذخیره این داده ها و اطلاعات است. این به همه اجازه می دهد تا به وبلاگ شما و یا سایت شما دسترسی داشته باشند تا از اطلاعات سایت شما بازدید کنند و آنها را بخوانند.

 

دامنه سایت:

دامنه، آدرس وب سایت شماست. وب سایت ما را به عنوان یک مثال معمولی در نظر بگیرید، دامنه سایت ما abtin-site.ir است.

به بیان ساده، اگر فروشگاهی برای فروش چیزی دارید، به یک آدرس واضح نیاز دارید که مشتری شما بتواند آن را پیدا کند و سپس به آن مراجعه کند، درست است؟ در غیر این صورت، هیچ کس نمی داند که به آنجا بیاید و محصول شما را بخرد. وب سایت شما هم همینطور است.

 

قالب سایت:

برای ما به عنوان توسعه دهندگان و سازندگان سایت ها، ایجاد یک وب سایت در یک چشم به هم زدن تمام می شود. ما با کدنویسی، یک وب سایت منحصر به فرد را دقیقاً همان چیزی که شما می خواهید می سازیم. اما برای شما که تنها نیاز دارید سایتتان ساخته و ایجاد شود، برای داشتن ظاهری جذاب و حرفه ای در وب سایت خود به چه چیزی نیاز دارید؟ قالب سایت به شما در انجام آن کمک می کند.

با یک قالب، وب سایت شما طراحی خاص خود را خواهد داشت که موضوع کار یا سایت شما را ارائه می دهد. ماموریت شما فقط تامین محتوا است، یا شاید کمی تنظیمات (بصری، بدون کدنویسی) تا وب سایت شما مطابق با انتظارات شما باشد.

برای وردپرس، تم های زیادی برای انتخاب وجود دارد که میتوانید با انتخاب آنها به راحتی سایت خود را بسازید.

_

می خواهید برای سایت وردپرس خود نمونه های آماده قالب ها را مشاهده نمایید؟

طراحی و راه اندازی سایت با وردپرس

حال که مفاهیم بالا را متوجه شدید می توان اینگونه گفت که شما برای ساخت و راه اندازی سایت خودتان به مراحل زیر نیاز دارید:

  • 1. انتخاب دامنه سایتشما باید دامنه و یا آدرس اینترنتی سایت خود را انتخاب کنید. نکته ای که برای انجام این کار باید به آن توجه کنید این است که شما نمی توانید دامنه ای که قبلا انتخاب شده است را انتخاب کنید.
  • انتخاب قالب سایتبا توجه به موضوع سایت خود و طراحی مورد نیاز خود، میتوانید قالب سایت خود را انتخاب کنید. اگر از قالب های آماده استفاده می کنید، به بخش انتخاب قالب ها بروید. ولی اگر نیاز به طراحی اختصاصی دارید، این موضوع را در فرم ثبت درخواست انتخاب کنید.
  • آماده کردن مطالب سایتعلاوه بر انتخاب قالب و شکل ظاهری سایت، شما باید مطالب، نوشته و تصاویر مورد نیاز برای سایت خود را نیز آماده نمایید.
  • ثبت درخواست سایتدر این مرحله کار شما تمام می شود. بقیه کار را به گروه آبتین بسپارید. تیم ما با استفاده از افراد با تجربه و دارای تخصص، سایت شما را به بهترین شکل اجرا و پیاده سازی میکند.

آماده انجام هر پروژه ای هستیم ...

لازم نیست نگران سایت یا فروشگاه خود باشید!

طراحی سایت خود را امروز با  آبتین  شروع کنید

ما در هر قدم از طراحی سایت کنار شما هستیم. شما، فقط بر روی رشد و موفقیت کسب و کارتان متمرکز باشید.

اگر همچنان برای طراحی سایت خود نیاز به راهنمایی و یا مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید