طراحی سایت آموزشی پرنده نگری در ایران

طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی پرنده نگری در ایران

سایت پرنده نگری در ایران به عنوان اولین سایت مرجع پراکنش پرندگان در ایران آماده بهره برداری شد.سایت پرنده نگری در ایران راه اندازی شد.

این سایت با هدف گرد آوری اطلاعات دقیق از پراکنش پرندگان ایران ، گردآوری مجموعه اطلاعات تصویری از پرندگان ایران به همراه موقعیت مکانی و زمانی رکورد تصاویر، ایجاد چگونگی مهاجرت پرندگان در ایران در فصول مختلف و ... راه اندازی شده و امید است پس از چندی بتواند به عنوان یک منبع مناسب و معتبر در اختیار پرنده شناسان و علاقه مندان به پرنده نگری و طبیعت قرار گیرد.

نبود اطلاعات دقیق از پراکندگی پرندگان در ایران و استفاده تمام منابع موجود فعلی از اطلاعات مندرج در منابع قدیمی (که خود اکثرا به اقتباس از منابع خارجی بوده اند)، گذشت زمان و تغییرات محتمل در چگونگی پراکندگی و مهاجرت پرندگان در ایران ، تغییرات زیست محیطی و اکوسیستمیک در ایران و به روز نشدن منابع پراکنش پرندگان در ایران ما را بر این داشت تا با علاقه و پشتکار اقدام به ایجاد سایتی علمی و تخصصی در مورد پراکنش پرندگان در ایران نماییم.

سایت پرنده نگری در ایران برای اولین بار برای تشکیل یک بانک اطلاعاتی از چگونگی پراکنش پرندگان در ایران راه اندازی گردیده است که در آن با ثبت تصاویر گرفته شده توسط پرنده شناسان ، پرنده نگران و علاقه مندان به این رشته و نیز ثبت مکانی و زمانی هر تصویر امکان بررسی پراکنش پرندگان را برای متخصصان و علاقه مندان فراهم آورده است.

 

در سایت پرنده نگری در ایران علاوه بر امکان معرفی گونه های پرندگان، امکان ثبت تصویر از پرندگان به همراه ثبت موقعیت عکاس نیز طراحی شده که در حال بهره برداری می باشد.


از جمله ویژگی های طراحی سایت آموزشی پرنده نگری در ایران به شرح زیر است:
1- زبان طراحی: PHP مبتنی بر وردپرس
2- هاست: سرور اختصاصی در ایران با 100 گیگابایت فضا
3- استفاده از اسلایدر خاص در صفحه نخست.
4- قابلیت بروز رسانی خودکار بر اساس تکنولوژی های جدید
5- طراحی قالب به صورت انتخابی
6- طراحی قالب به صورت واکنش گر

7- امکان آپلود تصویر توسط کاربران