قیمت طراحی سایت

پارامتر های تاثیرگذار در قیمت طراحی سایت

پارامتر های زیادی در قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است. اولین چیزی که با شروع پروژه طراحی سایت به ذهن شما می رسد قیمتی است که برای ساخت سایت باید هزینه کنید. اغلب این اتفاق می افتد، حتی در هنگام خرید یا اینکه وقتی به وسیله ای نیاز دارید و به دلیل هزینه بالای آن، از خرید آن صرف نظر کنید. در بیشتر موارد حتی نیازی به دانستن هزینه نیست، اما ناخودآگاه قیمت را می پرسیم. این نشان دهنده اهمیت این موضوع برای ما ایرانیان است. طراحی سایت نیز همانند هر محصول یا خدماتی قیمت خود را دارد. قیمت ها بسیار متفاوت است و شرکت های مختلف از 2 ملیون تومان تا بیش از صدها میلیون تومان برای سایت هزینه می کنند.

برآورد هزینه طراحی سایت

10 عامل موثر بر هزینه توسعه وب سایت شما

در این مقاله، در کنار تیم آبتین به بررسی و توضیح 10 عامل اصلی موثر بر هزینه توسعه یک وب سایت می پردازیم.

یک وب سایت در ساده ترین اصطلاح چیزی نیست جز ویترین فروشگاه آنلاین کسب و کار شما. در واقع، یک وب سایت دقیقاً مانند یک برنامه نرم افزاری است که دارای یک صفحه جلویی (Frontpage) قوی است که بازدیدکنندگان می بینند. علاوه بر این، دارای یک پشت پرده (Backend) پیچیده است که توسعه دهندگان و مدیران وب سایت با آن تعامل دارند تا عملکرد مورد نظر را به وب سایت ارائه دهند.

هنگامی که تصمیم به ساخت یک وب سایت گرفتید، سوال بزرگ بعدی که با آن روبرو می شوید برنامه ریزی بودجه است. تعیین اینکه این پروژه چقدر برای کسب و کار من هزینه خواهد داشت و به چه میزان سرمایه نیاز خواهد داشت؟

کارآفرینان انفرادی و کسب و کارهای کوچک معمولاً با وب سایت هایی با  قالب آماده که سفارشی سازی می شوند و دارای فضای بهینه هستند، به خوبی عمل می کنند.

از سوی دیگر، شرکت‌ها معمولاً باید یک وب‌سایت پیچیده‌تر را انتخاب کنند. یک وب‌سایت مبتنی بر الگو و ساختار که در آن قدرت کنترل و ارتباط برند خود را داشته باشند یا با یک وب‌سایت سفارشی در عرصه اینترنت وارد شوند.

همه ما می دانیم که در نهایت بزرگترین عامل برای ساخت سایت و یا انتخاب نوع قالب و پیچیدگی های سایت شما، قیمت طراحی سایت است.

بیایید به 10 عامل اصلی و مهم که در ساخت سایت تاثیرگذار است نگاهی کنیم:

1. نوع وب سایت سایت شرکتی، سایت فروشگاهی، سایت شخصی و ...

بودن یا نبودن ، این دیگر مسئله نیست. شما تصمیم گرفته اید برای خود یک وب سایت طراحی کنید، اما این سوال پیش می آید که چه نوع سایتی را انتخاب خواهید کرد؟ اگر به دنبال کنترل بیشتر، سهولت استفاده و کپی رایتینگ و طراحی هستید، یک وب سایت سفارشی ایده خوبی به نظر می رسد.این انتخاب به این معنی است که زمان انتظار بسیار طولانی تر و هزینه بالاتر است.

از سوی دیگر، اگر خروجی بهینه می‌خواهید و مایل به مصالحه در مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری طولانی‌مدت وب‌سایت خود هستید، می‌توانید با مراجعه به قالب های آماده ، مقدار زیادی پول صرفه‌جویی کنید. وب‌سایت‌هایی یا قالب آماده می‌توانند به خوبی مانند یک وب‌سایت سفارشی مناسب به نظر برسند.

2. پلت فرم و فناوری وردپرس، جوملا و ...

مهم است که یک پلتفرم و فناوری را انتخاب کنید که تیم تولید محتوای شما به خوبی بتواند با آن کار کند. استفاده از یک زبان برنامه نویسی جدید که "فانتزی" و "جدید" به نظر می رسد، برای استفاده توسط تیم شما دشوار است، همچنین ممکن است منجر به خروجی پر باگ شود که رفع آن زمان بیشتری می برد.

علاوه بر این، مهم است که KPI های خود را اصلاح کنید، مانند سازگاری مرورگرها و دستگاه هایی که دوست دارید وب سایت شما به طور موثر روی آنها کار کند. همه این عوامل بر نحوه کدنویسی وب‌سایت، زمانی که صرف می کنید و تلاشی که تیم توسعه‌دهنده باید انجام دهد تأثیر می‌گذارد که مستقیماً بر هزینه پروژه تأثیر می‌گذارد. بهتر است شما انتخاب نوع پلت فرم را به ما بسپارید. تیم آبتین با تجربه و تخصص کافی در این خصوص شما را راهنمایی می کند.

3. طراحی سایت اسلایدر ها، بنر های جذاب، گالری و فرم های تماس و ...

طراحی کلی در وب سایت یک عامل اصلی است که بر هزینه و قیمت وب سایت تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، وب‌سایتی با عملکرد ثابت، بدون انیمیشن یا بدون افکت‌های شناور روی دکمه‌های آن، مطمئناً ارزان‌تر از وب‌سایت دیگری با عملکرد پویا روی تصویر متحرک است که دارای افکت‌های شناور ، جذاب و زیبا است.

علاوه بر این، طراحی وب سایت سفارشی کنترل بیشتری بر معرفی نام تجاری به شما ارائه می دهد. با این حال، از آنجایی که این چیزی است که باید از ابتدا انجام شود، هزینه‌یابی همان بر این اساس تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، یک وب سایت با دکمه های جذاب که دارای عملکرد ساده ای در طراحی هستند، می تواند یک دردسر بزرگ در هنگام توسعه باشد.

جای تعجب نیست که طراحی برای تعیین هزینه توسعه وب سایت بسیار مهم است.

4. اجزاء و پیچیدگی ارتباط با سامانه های دیگر ، ارسال پیامک، درگاه پرداخت و ...

در مورد تصاویر، طرح های لوگو و سایر اینفوگرافیک ها چطور؟ چه کسی پروژه را مدیریت خواهد کرد؟ در مورد تحویل طرح چطور؟ چه کسی هزینه پلاگین ها، کلیدهای API و سایر ادغام ها را تقبل خواهد کرد؟

وقتی نوبت به توسعه وب می‌رسد، اطلاعاتی که نمی‌توان فوراً شناخته شد، پیچیدگی پروژه را تعیین می‌کند. اغلب اتفاق می افتد که پروژه به تیم توسعه نیاز دارد تا یک زبان برنامه نویسی جدید را یاد بگیرد - به سرعت!

گاهی اوقات تیم به زبان برنامه نویسی و فناوری زیربنایی اشراف دارد، اما موارد استفاده ای که با آنها مواجه می شوند ناآشنا هستند.

از سوی دیگر، توسعه دهندگان مختلف در تیم ممکن است در محیط های مختلف کار کنند. به عنوان مثال، یکی از توسعه‌دهندگان در حال آزمایش سازگاری با تلفن همراه وب‌سایت است در حالی که دیگری در حال بررسی سازگاری با تبلت است – هر دستگاه نشانه‌گذاری HTML را به روشی متفاوت می‌خواند – لایه‌های پیچیدگی بیشتری اضافه می‌کند.

5. تولید محتواایجاد تصاویر زیبا و متن های بتا مفهوم برای جذب مخاطب

تا کجا می خواهید برای محتوای خود از روش کپی کردن استفاده کنید؟ آیا می خواهید عناوین، بنرها و متن درونی جذاب باشد؟ آیا می خواهید بازدید کننده را به سمت خرید یا بازدید بیشتر سوق دهید؟

بین بیان محتوای اطلاعاتی که آگاهی ایجاد می‌کند، نوشتن محتوای جذاب که لذت بخش است و ساختن کپی‌های کوچک ، تفاوت وجود دارد.

پیشنهادی که هدف شماست در نهایت هزینه ای را که احتمالاً برای توسعه وب سایت متحمل می شوید تعیین می کند. اینکه آیا واقعا میخواهید برای تولید محتوای خود یک تیم مجرب داشته باشید یا نه!

6. میزبانی و دامنهحجم فضای در اختیار، نوع دامنه و مدت زمان خرید

آیا قبلاً دامنه ای خریداری کرده اید یا مایل به خرید دامنه دیگری هستید؟ برخی از نام‌های دامنه گران‌تر از سایرین هستند، زیرا تقاضای آن‌ها بیشتر است. همچنین مدت زمانی که دامنه را خرید میکنید. از عوامل مهم در قیمت طراحی سایت هستند.

آیا میزبانی وب سایت شما را یک هاستینگ مدیریت خواهد کرد؟ آیا می خواهید میزبانی را در شرکت خود مدیریت کنید؟ چندین عامل از این قبیل مربوط به میزبانی، بسته های ارائه دهنده خدمات میزبانی و ثبت دامنه بر هزینه وب سایت تأثیر می گذارد.

7. امنیت و ایمنی تست عدم نفوذ و دسترسی به اطلاعات مهم و محرمانه شما

آیا بهترین شیوه ها و آخرین پروتکل های امنیتی در هنگام توسعه و میزبانی وب سایت شما رعایت می شود؟ وب سایت شما چقدر ضد هکر است؟ برای ساخت و توسعه سایت خود نیاز به خرید پلاگین های پیشرفته دارید؟

تمام این سوالات و پاسخ شما به آنها می تواند بر قیمت سایت شما تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، مهم است که قبل از اجرای سایت خود آزمایش کنید که آیا حفره‌های اصلی در وب‌سایت شما وجود دارد که می‌تواند طعمه‌ای برای یک هکر باشد. این نوع آزمایش ها معمولاً بسته به شرکت طراح سایت و پلت فرمی که انتخاب می کنید ممکن است دارای هزینه اضافی باشد.

8. یکپارچه سازی سیستم کسب و کار امکان ارتباط با سایر سامانه های موجود و ...

اغلب وب سایت شما می تواند به راحتی به ویترین فروشگاه آنلاین شما تبدیل شود. هنگامی که بازدیدکنندگان شروع به تعامل و درگیر شدن با ویترین فروشگاه شما می کنند، دقیقا زمان تبدیل شدن بازدیدکنندگان به مشتری است.

برای چنین سناریوهایی، پیگیری تراکنش‌ها و داده‌هایی که مستقیماً به سیستم‌های تجاری شما متصل می‌شوند، مهم است. اگر رستورانی دارید که امکان سفارش وب را ارائه می دهد، تراکنش های درگاه پرداخت باید با سیستم های فروش و حسابداری شما یکپارچه شوند.

از سوی دیگر، اگر وب سایت شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک است، باید داده های تدارکات را یکپارچه کنید و پس از ثبت سفارش، آن را به عنوان ارزش افزوده به مشتریان خود ارائه دهید.

برای پیاده سازی یکپارچه سازی سیستم کسب و کار با وب سایت شما نیاز به یک تیم ماهر دارید. علاوه بر این، به توسعه دهندگان ماهر نیاز است تا یک Backend قوی ایجاد کنند که یکپارچه ساز باشد. چنین ادغام هایی به طور جداگانه هزینه می شوند و هزینه توسعه وب سایت را افزایش می دهند.

9. گزارش پیشرفته دریافت خروجی های متنوع و مورد نیاز شما و مشتریانتان

گزارش پیشرفته همانطور که از نام آن پیداست یک قابلیت پیشرفته است که به شما امکان می دهد داده های عملکرد وب سایت و بازدیدهای خود را در زمان واقعی جمع آوری کنید. علاوه بر این، این داده ها به طور خودکار در KPI های از پیش تعریف شده و فرمت های مورد نیاز شما - صفحات گسترده، csv - تولید می شوند!

چنین گزارش‌های پیشرفته‌ای در زمان صرف شده توسط تیم بازاریابی شما صرفه‌جویی می‌کنند و بینش‌های استراتژیک روشنی را در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست،به شما ارائه می‌دهد.

10. بهینه سازی موتورهای جستجو انجام سئو مناسب برای سایت ، یافتن کلیدواژه های مناسب و ...

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو عمدتاً دو هدف را دنبال می کند. اول افزایش رتبه ارگانیک وب سایت خود در موتور جستجو و دوم افزایش تعداد بازدید از وب سایت از طریق چنین رتبه بندی که بیشتر به سرنخ ها تبدیل می شود و منجر به فروش می شود.

با این حال، سئو به عنوان یک رشته فراتر از لینک سازی و هدف گذاری کلمات کلیدی است. همه چیز در این مورد است که بتوانید حضور کاربر در وب سایت خود را طولانی تر کنید.

کل تخصص فرعی بازاریابی، بهینه سازی موتورهای جستجو بر نحوه عملکرد وب سایت شما حاکم است و در درجه اول مسئول ردیابی این KPIها است. انتخاب نوع سئو و هزینه ای که برای این قسمت انتخاب می کنید، بر هزینه کلی شما تاثیرگذار است.

مشاهده قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

چیزهای زیادی برای مفهوم سازی، طراحی، توسعه و ساخت یک وب سایت زنده وجود دارد. این نیاز به مشاوره دقیق، جمع آوری الزامات و تبدیل چشم انداز کسب و کار شما به واقعیت  دارد.

علاوه بر این، این توسعه باید مقیاس پذیر، انعطاف پذیر و قابل اجرا باشد تا بازده سرمایه گذاری شما را بهینه کند. فقط یک تیم ماهر می تواند چشم انداز شما را بهتر از انتظارات شما ارائه دهد.

برای شروع کار طراحی سایت خود همین امروز با تیم ما تماس بگیرید. تیم متخصص آبتین به شما کمک می کند تا بهترین سایت را برای کسب و کار خود طراحی کنید.

اگر همچنان برای طراحی سایت خود نیاز به راهنمایی و یا مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید