بهترین ابزار سئو

اکثر صاحبان سایت تلاش می کنند تا ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهند – به عنوان مثال بازدیدکنندگانی که از طریق نتایج جستجوی بدون پرداخت از طریق سایت هایی مانند Google و Bing وارد می شوند. با این حال، با وجود تعداد زیادی از صفحات وب که برای مکان های مورد علاقه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رقابت می کنند، افزایش رتبه شما می تواند بسیار دشوار باشد.

تمام هدف سئو وردپرس (بهینه سازی موتور جستجو) این است که صفحات وب شما را به گونه ای اصلاح کند که در SERP رتبه بالاتری داشته باشند. خوشبختانه، ابزارهای زیادی برای کمک به شما در اجرای استراتژی سئو و در نتیجه افزایش رتبه موتور جستجو وجود دارد.

در این مقاله، برخی از بهترین ابزارها و افزونه های وردپرس را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی صفحات وب خود کمک کنند. بیایید شروع کنیم!

 

1. Yoast SEO

Yoast SEO
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

 

با میلیون ها دانلود، Yoast SEO یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس است. این دارای قابلیت استفاده آسان است تا به شما در استراتژی های سئو کمک کند. این به دلیل ویژگی تجزیه و تحلیل صفحه خود شناخته شده  است، که به شما کمک می کند تا استفاده از کلمه کلیدی، طول محتوا، خوانایی و موارد دیگر را بهبود بخشید. سایر گزینه های مفید شامل ایجاد نقشه سایت XML و اعلان ها، breadcrumbs، و یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی است. اگر یک مبتدی سئو هستید، این افزونه مکانی فوق العاده برای شروع است.

2. All in One SEO Pack

All in One SEO Pack
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

All in One SEO Pack یکی دیگر از افزونه های بسیار محبوب رایگان وردپرس است که بیش از 30 میلیون دانلود دارد. اغلب به عنوان جایگزینی برای سئوی Yoast در نظر گرفته می شود. اگرچه در تجزیه و تحلیل درون صفحه عمق یکسانی را ارائه نمی دهد. با این حال، دارای بسیاری از ویژگی های مشابه دیگر مانند متا تگ ها، نقشه های سایت XML و یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد All in One SEO Pack این است که این تنها افزونه رایگان برای ارائه یکپارچگی SEO برای سایت‌های تجارت الکترونیکی است – از جمله آنهایی که از WooCommerce استفاده می‌کنند.

 

3. SEOPress

پلاگین seopress
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

یکی دیگر از گزینه های عالی برای بهینه سازی سایت وردپرس، SEOPress است. این افزونه SEO همه چیزهایی را که برای بهبود رتبه‌بندی خود نیاز دارید، را ارائه می‌دهد. مانند نقشه‌های سایت XML و HTML، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی محتوا، تنظیمات Open Graph، داده‌های Google Local Business، تغییر مسیرها و موارد دیگر . به علاوه SEOPress دارای یک باطن با برچسب سفید و یک اسکنر لینک شکسته مفید داخلی است. (حتی در نسخه رایگان).

در حالی که یک نسخه رایگان در WordPress.org وجود دارد که راهی عالی برای امتحان کردن افزونه است، SEOPress Pro بارهای بیشتری را ارائه می دهد. هنگامی که به یک طرح حرفه ای ارتقا می دهید، ویژگی های قدرتمندتری مانند پشتیبانی از خرده نان، نقشه های سایت پیشرفته برای Google News یا Video XML، نشانه گذاری انواع داده های ساختاریافته، ابزارهای ویرایش آسان برای فایل های robots.txt و htaccess خود، ادغام WooCommerce و موارد دیگر را دریافت می کنید.

 

4. Rank Math

Rank Math
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

Rank Math یکی دیگر از گزینه های افزونه عالی برای مدیریت سئوی وردپرس است. این افزونه گزینه‌های آسانی را برای کمک به بهبود محتوای شما اضافه می‌کند، مانند تمرکز نکات کلیدواژه، نظارت بر طول محتوا، ارزیابی پیوند دائم و موارد دیگر. Rank Math همچنین با Google Webmasters یکپارچه شده است، بنابراین می توانید آمار و عملکرد سایت را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود ردیابی کنید. سایر ویژگی‌های افزونه شامل نظارت بر خطای خزیدن Google، نکات ابزار متنی، گزینه‌های خودکار سئوی تصویر، تولیدکننده نقشه سایت XML، قطعه‌های غنی (از جمله برای انواع پست سفارشی) و هزاران چیز دیگر است.

 

 

5. Premium SEO Pack

Premium SEO Pack
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

 

Premium SEO Pack یک افزونه کامل سئو وردپرس است که به وب سایت شما در رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند. این افزونه ممتاز بهترین ها را از هر دو سئو و بهینه سازی اجتماعی ترکیب می کند تا نیاز به افزونه های متعدد را محدود کند. Premium SEO Pack شامل آمارهای اجتماعی، تجزیه و تحلیل صفحه، اعتبارسنجی صفحه و موارد دیگر است. سئو مهم است – وقتی افراد موضوعی را که در مورد آن می نویسید جستجو می کنند، می خواهید ابتدا وب سایت شما نمایش داده شود. به این ترتیب می توانید ترافیک (و حتی فروش) زیادی ایجاد کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید.

ویژگی منحصر به فرد این افزونه گزینه SEO Mass Optimization است. با این کار می توانید هر صفحه، پست و نوع پست سفارشی سایت خود را با چند کلیک بهینه کنید. این ماژول به شما امکان بهینه سازی عنوان متا، بهینه سازی توضیحات متا و همچنین شناسایی خودکار و بهینه سازی کلمه کلیدی برای محتوای خود را می دهد. این بدان معنی است که شما می توانید به طور بالقوه سئو (و رتبه بندی خود) را در عرض چند ثانیه بهبود بخشید.

یکی دیگر از ویژگی های عالی این افزونه پشتیبانی داخلی گوگل آنالیتیکس و آمار اجتماعی است. به این ترتیب می توانید به راحتی نتایج خود را از ایجاد تغییرات سئو در سایت خود مشاهده و پیگیری کنید. نمایشگر سفارشی Google Analytics در Premium SEO Pack، دیدن و درک آمار جستجوی شما را آسان می کند، در حالی که ماژول آمار اجتماعی دسترسی شبکه شما را نشان می دهد. با توجه به اینکه تمام اطلاعات در مورد سایت شما عالی است، همچنین یک ماژول مفید SERP Tracking وجود دارد که به شما نشان می دهد که سایت شما چگونه با رقبای شما مطابقت دارد – اطلاعات عالی برای دیدن جایگاه شما.

 

6. BAVOKO SEO Tools

BAVOKO SEO Tools
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

BAVOKO SEO Tools یک جایگزین عالی برای 2 افزونه ذکر شده قبلی است. ارائه ویژگی‌های استاندارد برای SEO در صفحه (نقشه‌های سایت XML، عنوان‌های متا، توضیحات، طول محتوا، بهینه‌سازی کلمات کلیدی و غیره) علاوه بر نظارت مفید بر عملکرد SEO (کلمات کلیدی، بک لینک‌ها و تجزیه و تحلیل رقبا) و ابزار تولید گزارش واقعا BAVOKO را متمایز می‌کند. این مانند دریافت چندین سرویس SEO به همراه یک افزونه با یک قیمت پایین است. می‌توانید ابزارهای SEO BAVOKO را به صورت رایگان امتحان کنید، اما برای دریافت همه ویژگی‌ها، باید آن را به Premium ارتقا دهید.

 

7. SEOPressor

SEOPressor
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

SEOPressor یک افزونه ممتاز وردپرس است که به شما امکان کنترل حداکثری سئوی وب سایت خود را در یک رابط کاربری آسان می دهد. توسعه دهندگان ادعا می کنند که الگوریتم پیشرفته این افزونه الگوریتم گوگل را تقلید می کند، بنابراین شما پیشنهادات دقیقی برای بهینه سازی صفحات خود دریافت می کنید. SEOPressor تمام داده‌های ضروری SEO را برای سایت شما جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در یک مکان ارائه می‌کند – به شما در مورد هر گونه مشکلی هشدار می‌دهد.

این افزونه همچنین دارای تجزیه و تحلیل معنایی و استانداردهای نشانه گذاری مرتبط مرتبط است. این به شما کنترل کاملی بر نحوه خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو می دهد و همچنین پروفایل لینک شما را بهینه می کند. با 9 دلار در ماه برای استفاده کامل از ابزار، SEOPressor به نظر می رسد یک معامله بسیار عالی است.

 

8. Moz Pro

Moz-Pro
سئو سایت -ابزار افزایش رتبه سایت

Moz Pro مجموعه ای از ابزارها و ویژگی ها را برای کمک به مدیریت استراتژی سئو وب سایت خود ارائه می دهد. این رتبه بندی هفتگی سایت شما و رقبای شما را ردیابی می کند و با استفاده از ابزار کاوشگر کلمات کلیدی خود کلمات کلیدی را کشف و اولویت بندی می کند . همچنین از Open Site Explorer برای کمک به ساخت لینک استفاده می کند و سایت شما را برای جستجوی هر گونه مشکل مرتبط می خزند.

اگر به متقاعد کردن بیشتر نیاز دارید، Moz Pro همچنین ویژگی‌هایی را برای کمک به شما در سئوی درون صفحه ارائه می‌کند و مجموعه‌ای از گزینه‌های گزارش و تجزیه و تحلیل را ارائه می‌دهد.

 

سوالات متداول

سئو چیست؟

سئو مخفف Search Engine Optimization به‌معنای بهینه‌سازی برای موتور جست‌وجوست. سئو از تکنیک‌هایی تشکیل شده است که به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جست‌وجوی ارگانیک (نتایج بدون تبلیغ) برای افرادی که ازطریق موتورهای جست‌وجو مانند گوگل و بینگ و یاهو به‌دنبال نام یا محصول یا خدمات شما هستند، بیشتر دیده شود. برخی از کارهایی که باید انجام دهید تا وب‌سایت خود را در صفحات نتایج موتور جست‌وجو (Search Engine Results Pages به‌اختصار SERP) نشان دهید.

آیا برای انجام تکنیک‌های سئو باید کدنویسی بلد باشیم؟

خیر، البته برخی از تکنیک‌های پیشرفته‌تر سئو وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها به درک اولیه کد نیاز دارید؛ اما برای همه بخش‌ها لازم نیست. شما به راحتی میتوانید تمام مراحل انجام سئوی سایت خود را به تیم آبتین بسپارید.

چگونه می‌توانیم ببینیم چه صفحاتی ایندکس شده‌اند؟

با تایپ‌کردن site:www.YOURDOMAIN.com در موتور جست‌وجو، صفحات ایندکس‌شده وب‌سایتتان به‌سادگی نمایش داده می‌شوند.

چقدر طول می‌کشد تا نتایج حاصل از سئو را مشاهده کنیم؟

چند عامل مختلف وجود دارند که تعیین می‌کنند نتایج با چه سرعتی به‌نمایش گذاشته شوند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • تعداد محتوای تولیدشده
  • کیفیت محتوا
  • چگونگی برقراری ارتباط محتوا با مخاطبانتان
  • بزرگی یا کوچکی وب‌سایت با اعتبار دامنه قوی یا ضعیف

اگر موتورهای جست‌وجو به‌طورمنظم در وب‌سایتتان بخزند، ممکن است نتایج وب‌سایتی بزرگ را در چند روز ببینند. باوجوداین، وب‌سایت‌های کوچک‌تر به‌احتمال زیاد بیشتر طول می‌کشند؛ زیرا موتورهای جست‌وجو کمتر در آن‌ها می‌خزند. قبل از اینکه استراتژی سئو خود را تغییر دهید، حداقل یک هفته و حداکثر یک ماه صبر کنید. اگر در سئو تازه‌کار هستید، پیشنهادی می‌کنیم بازهم کمی بیشتر صبر کنید.

آیا باید شخصی را برای انجام کارهای سئو استخدام کنیم؟

سپردن انجام کار سئو به فرد یا تیمی که در اجرای سئو تخصص کافی دارند تصمیم عاقلانه‌ای است؛ اما اگر آن شخص یا تیم واقعاً قوانین به‌روز سئو را نداند، ممکن است به کسب‌و‌کارتان ضرر برساند. تیم آبتین با افراد با تجربه به راحتی مراحل اجرای سئو سایت شما را انجام می دهد.

سئو در چند سال اخیر چه تغییری کرده است؟

بسیار زیاد! روش‌های استفاده از سئو و نوع بررسی موتورهای جست‌وجو تغییرات فراوانی کرده‌ا‌ند. همچنین، گوگل تغییرات روزافزونی درزمینه سئو و قدرت جست‌وجوی خود اعمال می‌کند. این در حالی‌ است که اغلبِ این تغییرات شناسایی نمی‌شوند و هر چند وقت یک‌ بار گوگل به‌روزرسانی بزرگی را اعلام می‌کند؛ مانند به‌روزرسانی‌ای که می۲۰۲۱ اجرا شد. این به‌روزرسانی موجی بزرگ ایجاد کرد؛ زیرا گوگل آن را زودتر از موعد اعلام کرد و به متخصصان سئو فرصت داد تا استراتژی خود را تغییر دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *