آموزش گام به گام سئو
اگر بهتازگی با بهینهسازی موتور جستجو (SEO) را شروع کردهاید ، یک آموزش گام به گام سئو برای شما بسیار مفید است. در این مرحله، احتمالاً چند اصطلاح اساسی مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی در صفحه را شنیده اید. اما چگونه می توانید تمام دانشی را که تاکنون جمع آوری کرده اید به کار ببرید؟
ما شما را گام به گام از طریق آن راهنمایی خواهیم کرد. مهم نیست که چقدر در سئو تازه کار هستید، هر کسی می تواند با نکات سئو زیر شروع به کار کند و وب سایت خود را در کمترین زمان رتبه بندی کند. شاید یک سال یا بیشتر. باید بدانید که سئو یک روند طولانی است.
آموزش گام به گام سئو
- مرحله 1 : کلمات کلیدی را پیدا کنید.
- مرحله 2 : کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید.
- مرحله 3 : کلمات کلیدی را در URL صفحه قرار دهید.
- مرحله 4 : کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید.
- مرحله 5 : کلمات کلیدی را در متن H1 خود قرار دهید.
- مرحله 6 : از کلمات کلیدی در محتوای صفحه استفاده کنید.
- مرحله 7 : پیوندهایی به وب سایت خود ایجاد کنید.
- مرحله 8 : رتبه خود را کنترل کنید.
1. کلمات کلیدی را پیدا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی به سادگی انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما است. به این فکر کنید که کدام کلمات به احتمال زیاد افراد را وادار به انجام کاری می کند که می خواهید انجام دهند (به وب سایت خود مراجعه کرده و فرم ایجاد کنید) و روی آن کلمات تمرکز کنید.
شما می توانید از یک ابزار اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید ، اما به عنوان یک مبتدی، عاقلانه است که در ابتدا کلمات کلیدی خود را به طور مستقیم انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قهوه می فروشید، ممکن است «قهوه اسپرسو»، «قهوه کلمبیایی» و «روستر قهوه محلی» را انتخاب کنید.
این کلمات کلیدی را در یک صفحه گسترده یا سند فهرست کنید تا بتوانید آنها را پیگیری کنید. سپس، یک کلمه یا عبارت را برای استفاده در یک صفحه از سایت خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما نمی خواهید کلمات کلیدی مختلف را در یک صفحه هدف قرار دهید. شما می خواهید یک کلمه کلیدی و همچنین هر کلمه کلیدی که از نظر معنایی با آن مرتبط است را هدف قرار دهید.
به عنوان مثال، ممکن است صفحه ای برای «روستر قهوه محلی» بنویسید. در این صفحه، میتوانید عبارات مرتبط معنایی مانند «قهوه محلی»، «برشتهکننده قهوه در نزدیکی من»، «روستر قهوه [نام شهر]» و «قهوه بو داده محلی» را هدفگیری کنید.
در اینجا نمونه ای از آنچه باید انجام دهید آورده شده است:
میتوانید چند نوع کلیدواژه را ببینید: «نرمافزار CRM»، «راهحل CRM» و «CRM رایگان».
2. کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید.
وقتی کلمه کلیدی را انتخاب کردید، وقت آن است که آن را عملی کنید. ابتدا می خواهید عنوان صفحه وب خود را وارد کنید.
عنوان صفحه یکی از مهمترین مواردی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی در یک صفحه وب وجود دارد ارزیابی می کنند. این چیزی است که در بالای نتیجه صفحه وب شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شود.
فراموش نکنید که آن را کوتاه بنویسید. برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو عنوان شما را کوتاه نمیکنند، مانند این نتیجه جستجو، 65 کاراکتر یا کمتر را توصیه میکنیم. به خاطر داشته باشید که نام تجاری شما بخشی از تعداد کاراکتر عنوان وب سایت شما است.
3. کلمات کلیدی را در آدرس صفحه قرار دهید.
گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از متن URL صفحه برای تعیین محتوای صفحه وب استفاده می کنند. شما باید از کلمه کلیدی یا عبارت خود به طور خاص در لینک صفحه استفاده کنید.
با این حال زیاده روی نکنید. به عنوان مثال، اگر قهوه می فروشید، مانند زیر لینک ایجاد نکنید:
mycoffeecompany.com/قهوه-آتلانتا-نزدیک-من-فولتون-کانتی-کافه-منطقه-آتلانتا-بزرگتر
آن را کوتاه، توصیفی و ساده نگه دارید. یک مثال موثر می تواند این باشد:
mycoffeecompany.com/روستر-قهوه-آتلانتا
مطالب مرتبط: ساخت فروشگاه آنلاین با ووکامرس
4. کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید.
توضیحات متا صفحه شما می تواند بیشتر به موتورهای جستجو و کاربران بگوید که صفحه شما در مورد چیست.
در حالی که متا به اندازه گذشته اهمیت ندارد، اما همچنان اهمیت دارد. با قرار دادن کلمه کلیدی یا عبارت خود در آنجا از این مزیت استفاده کنید. توضیحات باید توسط یک شخص قابل خواندن و منطقی باشد و کلیدواژه باید روی کلمه یا عبارت شما متمرکز شود. توجه ذاشته باشید که آن را نیز طولانی نکنید.
5. کلمات کلیدی را در تگ H1 خود قرار دهید.
یکی از بخش های آموزش گام به گام سئو این مرحله است. متن H1 معمولا عنوان یک مقاله یا متن بزرگتر در بالای صفحه شما است. گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند این را ببینند و به کلمات موجود در متن H1 اهمیت بیشتری می دهند. مطمئن شوید که کلمه یا عبارت کلیدی شما وجود دارد.
6. از کلمات کلیدی در محتوای صفحه استفاده کنید.
استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر در محتوای خود بخش مهمی از استراتژی سئو داخلی شما است.
چرا؟ زیرا انجام این کار به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحه در واقع مربوط به کلمه کلیدی است و باید آن را درنتایج جستجو نشان دهد. “متخصصان” میگویند که شما باید از کلمه کلیدی خود در هر جایی حدود 4-6 بار تا 10-12 بار استفاده کنید. توصیه من این است که فقط به طور طبیعی بنویسید، اما با دقت از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
به عبارت دیگر، چنین چیزی ننویسید:
ما Atlanta Coffee Roasters هستیم ، بهترین شرکت برشته کردن coffee در آتلانتا، GA ، جایی که میتوانید قهوه بو داده آتلانتا را که با دست بو داده شده است، در کافیشاپ ما که در منطقه بزرگتر آتلانتا سرو میکند، پیدا کنید .
این به سادگی غیرقابل خواندن است. آن را با محتوای شرکت روستر قهوه محلی مقایسه کنید:
در هلو قهوه روسترز، ما مشتاق قهوههای تک منشأ و ترکیبهایی هستیم که با دقت درست شدهاند. ما سه Coffee Q-Grader دارای مجوز داریم که بهترین قهوهها را از سرتاسر جهان انتخاب کرده و آنها را تا حد کمال برشته میکنند. این وسواس در مورد کیفیت به هر مرحله از فرآیند گسترش مییابد، از تهیه قهوه سبز گرفته تا برشته کردن دستهای کوچک و استفاده از بهترین روشهای دمآوری هر بار. “
7. برای وب سایت خود پیوند (بکلینک) ایجاد کنید.
هنگامی که از طریق کلمات کلیدی خود ارتباط را به موتورهای جستجو نشان دادید، زمان شروع کار سخت است: ایجاد پیوندهای ورودی به وب سایت خود از سایت های معتبر در صنعت یا جایگاه شما.
مسلماً این یکی از مهمترین مراحل سئو است که باید انجام دهید. تعداد و کیفیت لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی رتبه شما در شرایط مختلف بسیار مهم است. اگر مردم به شما لینک می دهند، به این معنی است که سایت شما اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهد.
همچنین باید به وبسایتهای مرتبط با صنعت خود پیوند خارجی داشته باشید، که ارتباط شما را با آن کلمه کلیدی بیشتر نشان میدهد.
مطالب مرتبط: راه های مختلف ساخت یک وب سایت چیست؟
8. بر رتبه خود نظارت داشته باشید.
آخرین مرحله که کم اهمیت هم نیست، وقت آن است که نتایج تلاش های خود را بررسی کنید. به موتورهای جستجو زمان بدهید تا کار خود را انجام دهند (از چند هفته تا چند ماه)، و سپس مرتباً جایگاه خود را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی رخ می دهد و پیشرفت خود را پیگیری کنید.
اگر به تازگی سئو را شروع کرده اید، می توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل، این رتبه را به صورت دستی بررسی کنید. همچنین توصیه می کنیم از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده رتبه بندی خود به صورت رایگان استفاده کنید. از آنجایی که GSC می تواند از برخی جهات محدود باشد، می توانید برای ردیابی مرتبط ترین کلمات کلیدی به یک ابزار رسمی نظارت سئو ارتقا دهید و به طور مداوم استراتژی هایی برای بهبود عملکرد خود ارائه دهید.
در همین راستا، شما باید رتبه (جایگاه) صفحه خود را در گوگل کنترل کنید. گوگل از رتبه صفحه شما به عنوان معیاری برای سنجش میزان اهمیت وب سایت شما در وب استفاده می کند. داشتن رتبه صفحه بالاتر به این معنی است که شما می توانید یکی از بهترین نتایج برای عبارات جستجو باشید.
از یک ابزار رایگان مانند بررسی رتبه صفحه برای تخمین زدن استفاده کنید.
در طول فرآیند نظارت، باید وب سایت خود را نیز درجه بندی کنید. از ابزار رایگانی مانند Website Grader برای ارزیابی اثربخشی سئو سایت خود استفاده کنید.
این آموزش گام به گام سئو فقط یک شروع است
اجازه ندهید یادگیری شما در اینجا متوقف شود. با مراحل بالا، می توانید ایجاد یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو را شروع کنید، اما به خاطر داشته باشید که سئو دارای بخش های تاثیرگذار بی شماری است که مراقبت، توجه و سرسختی را تضمین می کند. به همین دلیل است که برخی از شرکت ها تیم های حرفه ای را برای انجام کارهای های سئوی خود اختصاص می دهند.
خبر خوب این است که لازم نیست تمام این کارها رو خودتان انجام دهید. از تیم آبتین برای افزایش برنامه های سئو و افزایش رتبه وب سایت خود در صفحه اول گوگل استفاده کنید.
بدون دیدگاه