راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق


راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

چه اقلام دست ساز منحصر به فردی داشته باشید که می خواهید بفروشید یا می خواهید یک تجارت عمده فروشی یا دراپ شیپینگ راه اندازی کنید، برای موفقیت آنلاین به یک وب سایت عالی با قابلیت تجارت الکترونیک نیاز دارید. با هزینه‌های اولیه نسبتاً پایین و بسیاری از سایت‌سازهای عالی بدون کد موجود، راه‌اندازی یک تجارت الکترونیک آسان‌تر از همیشه است. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک فروشگاه اینترنتی را تنها در هشت مرحله ساده راه اندازی کنید. رویاهای تجارت الکترونیک خود را امروز به واقعیت تبدیل کنید

1. یک بازار قابل اجرا انتخاب کنید و مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، تعیین بازاری است که می خواهید به آن خدمت کنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که صاحبان کسب‌وکار جدید مرتکب می‌شوند، تمرکز نکردن بر سه مولفه انتخاب جایگاه است:

  • سودآوری: شما می خواهید جایگاهی سودآور داشته باشید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را مشاهده کنید و یک فروشگاه اینترنتی سودآور بسازید. اگر محصولی برای تولید یا خرید عمده گران قیمت باشد، پتانسیل پایینی برای سودآوری دارد. به طور مشابه، ممکن است یک محصول برای ارسال بسیار گران باشد و ممکن است برای فروش حضوری مناسب‌تر باشد.
  • قابلیت جستجو: بهترین فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، محصولات مورد تقاضای را که مردم جستجو می‌کنند، ذخیره می‌کنند. اگر به‌دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین هستید که به عنوان مثال، افسار سگ می‌فروشد، مطمئن شوید که «قلم سگ» کلمه کلیدی مورد نظر شما است. از ابزارهای سئو برای تعیین محصولاتی که افراد جستجو می کنند استفاده کنید.
  • اشتیاق: علایق خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، از صحبت یا تحقیق در مورد چه چیزی لذت می برید؟ وقتی به چیزی که می فروشید علاقه دارید، در مواقع سختی به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود. نه تنها این، بلکه شما می خواهید مشتریان مردم را به فروشگاه شما هدایت کنند، زیرا در زمینه، محصول یا خدمات خاصی متخصص هستید.

مخاطبان هدف شما به اندازه جایگاه شما مهم هستند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که محصولاتی که می‌فروشید به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند و آنها می‌توانند آنچه را که می‌فروشید بدون مشکل خریداری کنند. اگر افراد در بین مخاطبان هدف شما نیستند، نظرشان را درباره محصولتان نپرسید.

2. خط تولید خود را انتخاب کنید

پس از تعیین جایگاه و مخاطب هدف خود، زمان تصمیم گیری در مورد خط تولید یا خدمات خود فرا می رسد. این می تواند سخت ترین بخش راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق شما باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که محصولی را نمی فروشید که تولید آن خیلی گران است یا کسی به دنبال آن نیست. همچنین مهم است که مطمئن شوید منابعی مانند ذخیره سازی و حمل و نقل برای قرار دادن محصولات خود دارید.

اگر محصولی را انتخاب کنید که از قبل محبوب بوده است، چگونه محصول خود را از بهترین ها متمایز خواهید کرد؟ آیا می توانید محصول موجود را بهبود ببخشید؟ چگونه مطمئن خواهید شد که فروشگاه آنلاین شما منبع اصلی این محصول است؟

3. نام تجاری و دارایی های برند خود را ایجاد کنید

انتخاب برند و نام تجاری  در راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق بسیار مهم است. هنگامی که می دانید چه چیزی را می خواهید بفروشید، قدم بعدی این است که نام تجاری یا نام تجاری خود را انتخاب کنید و دارایی های نام تجاری خود را ایجاد کنید، مانند لوگوی خود. برای برخی، این مرحله ممکن است بسیار آسان باشد و برای برخی دیگر، این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. یکی از راه‌هایی که کسب‌وکارها اغلب از طریق ایده‌های نام‌گذاری استفاده می‌کنند، مراجعه به یک ثبت‌کننده نام دامنه، مانند GoDaddy و جستجوی دامنه‌های موجود است. دلیل آن این است که در حالت ایده آل، می خواهید نام دامنه شما با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.

اگر مطمئن نیستید هنگام ایجاد لوگوی خود از کجا شروع کنید، Canva یک مکان عالی برای شروع است. ده ها قالب لوگوی رایگان و با قابلیت سفارشی سازی آسان را ارائه می دهد. اگر نمی‌خواهید دست خود را در طراحی لوگو امتحان کنید، همیشه می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند Fiverr و 99Designs شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

4. کسب و کار خود را ثبت کنید

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق در این مرحله به تصمیم شما بستگی دارد. برای پردازش پرداخت های فروشگاه آنلاین خود، به یک EIN (یا شماره شناسایی کارفرما) نیاز دارید. برای دریافت EIN باید فروشگاه آنلاین خود را به عنوان یک تجارت در ایالت خود ثبت کنید. در حالی که می‌توانید به‌عنوان یک شرکت انفرادی یا یک شرکت ثبت‌نام کنید، معمولاً مشاغل کوچک به‌عنوان یک LLC (یا شرکت با مسئولیت محدود ) ثبت نام می‌کنند، که در صورت شکایت از شرکت شما، به محافظت از دارایی‌های شخصی شما کمک می‌کند.

همچنین مزایای مالیاتی برای ایجاد یک شرکت جدید برای شما وجود دارد، بنابراین با مشاور مالیاتی خود مشورت کنید تا ببینید آیا LLC بهترین گزینه برای شما است یا خیر. روند ثبت کسب و کار شما از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، بنابراین بهتر است برای اطلاعات دقیق تر در مورد این فرآیند به وزیر امور خارجه ایالت خود مراجعه کنید. از طرف دیگر، همیشه می توانید از خدمات ثبت کسب و کار مانند LegalZoom یا ZenBusiness استفاده کنید.

5. یک پلتفرم تجارت الکترونیکی را انتخاب کنید

در مرحله بعد، زمان انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک است. این پلتفرمی است که در آن فروشگاه آنلاین خود را ایجاد و مدیریت خواهید کرد. تعدادی پلتفرم تجارت الکترونیک عالی برای انتخاب وجود دارد، مانند ووکامرس ، Squarespace، Shopify و Square. با این حال، هر پلتفرم دارای مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد خود است که بر مقرون به صرفه بودن، قابلیت ها و کاربر پسند بودن تأثیر می گذارد، بنابراین ارزش آن را دارد که برای یافتن یک مورد مناسب برای خود وقت بگذارید.

در اینجا چند مورد از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک برای ساخت آسان فروشگاه آنلاین آورده شده است:

  • Squarespace: بهترین برای مبتدیان طراحی وب که به دنبال ساخت آسان یک فروشگاه آنلاین زیبا با ابزارهای بازاریابی داخلی با حداقل 14 دلار در ماه با صورتحساب سالانه هستند.
  • Shopify: بهترین پلت فرم تجارت الکترونیک برای ایجاد فروشگاه dropshipping. برنامه ها از 29 دلار در ماه شروع می شوند و معمولاً شامل خرید یک تم ممتاز با قیمت حدود 250 دلار می شوند.
  • Square: بهترین گزینه برای کسانی که بودجه کمی دارند، زیرا طرح های رایگان ارائه می دهد، و همچنین کسانی که قصد فروش در فروشگاه و آنلاین را دارند.

برای بینش و اطلاعات بیشتر و کمک به انتخاب مناسب برای فروشگاه آنلاین خود، بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک را بررسی کنید .

6. وب سایت تجارت الکترونیک خود را بسازید

هنگامی که تصمیم گرفتید از کدام پلتفرم تجارت الکترونیکی می خواهید استفاده کنید، گام بعدی این است که به آن پلتفرم بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید و شروع به ساخت فروشگاه آنلاین خود کنید. در حالی که مراحل بسته به پلتفرم مورد استفاده شما متفاوت خواهد بود، معمولاً مراحل کمابیش شامل موارد زیر است.

نحوه ساخت وب سایت فروشگاه اینترنتی:

  • به پلتفرم تجارت الکترونیک انتخابی (به عنوان مثال، Square) بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • نام دامنه را انتخاب کنید (معمولاً با یک طرح همراه است – اگر نه، جداگانه خریداری کنید).
  • یک قالب یا تم را انتخاب کنید.
  • نام و لوگوی کسب و کار خود را اضافه کنید.
  • صفحه اصلی خود و همچنین سایر صفحات وب را سفارشی کنید.
  • محصولات خود را اضافه کنید و لیست محصولات ایجاد کنید.
  • یک پردازشگر پرداخت راه اندازی کنید.
  • تنظیمات را پیکربندی کنید (به عنوان مثال، ماشین حساب مالیات یا حمل و نقل).

دستورالعمل های گام به گام دقیق ما را دنبال کنید که شما را در مورد نحوه ساخت یک وب سایت راهنمایی می کند.

7. سایت خود را بهینه کنید

هنگامی که فروشگاه آنلاین شما راه اندازی شد، آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا بتوان آن را به صورت آنلاین و در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کرد. این به وب‌سایت شما کمک می‌کند دیده شدن خود را افزایش دهد، وب‌سایت شما بازدیدکنندگان بیشتری به دست آورد و فروش بیشتری ایجاد کند – همه این موارد با راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق برای شما حاصل می شود.

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید:

  • تگ عنوان: تگ عنوان متنی است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شود. برچسب عنوان شما باید توصیفی و مرتبط با محصول یا خدمات شما باشد.
  • توضیحات متا: توضیحات متا متنی است که در زیر برچسب عنوان شما در SERP ها ظاهر می شود. از زبان توصیفی و جالبی استفاده کنید که افراد را تشویق می کند تا روی سایت شما کلیک کنند.
  • تگ های H: تگ های H سرفصل های صفحه شما هستند. مطمئن شوید که آنها توصیفی هستند و به توضیح اینکه صفحه درباره چه چیزی است کمک می کند.
  • تصاویر: تصاویر را در صفحه خود قرار دهید و مطمئن شوید که به درستی با کلمات کلیدی برچسب گذاری شده اند.

8. به دنیا بگویید

هنگامی که فروشگاه آنلاین شما راه اندازی شد، باید آن را بازاریابی کنید. دلیل این امر این است که ساختن یک کسب و کار از طریق سئو یک جزء کلیدی در استراتژی بلند مدت شما است. بازاریابی محصولات و خدمات شما به افزایش ترافیک در حال حاضر کمک می کند.

در اینجا چندین راه وجود دارد که می توانید فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ کنید:

  • نام تجاری خود را به فهرست های آنلاین اضافه کنید.
  • برای تبلیغ برند خود با اینفلوئنسرها کار کنید.
  • تبلیغات آنلاین (به عنوان مثال، تبلیغات گوگل یا تبلیغات فیس بوک).
  • از بازاریابی محتوا برای کمک به یافتن سایت خود به صورت آنلاین استفاده کنید.
  • پروفایل های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و در آنها فعال شوید.
  • برنامه های ارجاع یا وفاداری
  • از انتشارات مطبوعاتی (اگر محصولات بسیار منحصر به فرد یا پیشگامانه دارید) استفاده کنید.
  • به یک برنامه بازاریابی وابسته بپیوندید.
  • بازاریابی دهان به دهان را امتحان کنید.

بهترین راه برای تبلیغ فروشگاه آنلاین شما به کسب و کار شما و محصولات یا خدماتی که می فروشید بستگی دارد. کمپین های بازاریابی موفق شامل بسیاری از این استراتژی ها، اگر نه همه، به طور همزمان است. چند روش مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

چرا راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق برای تجارت الکترونیک مهم است؟

دلیلی وجود دارد که نسل کنونی را معمولاً نسل رضایت آنی می نامند: دنیای ما بیشتر از همیشه به هم متصل است و به راحتی قابل دسترسی است. با چند کلیک یک دکمه، مردم از سراسر جهان می توانند محصولات و خدمات شما را به صورت 24 ساعته، 365 روز در سال خریداری کنند، مشروط بر اینکه شما یک وب سایت آنلاین داشته باشید. گاهی اوقات از این فروشگاه به عنوان فروشگاه تجارت الکترونیکی یاد می شود. ظاهر کلی، سرعت و کیفیت سایت شما می تواند باعث فروش یا شکست شود.

سوالات متداول

چگونه سایت خودمان را بسازیم؟

اگر شما دانش برنامه نویسی و یا کار با سایت ساز هایی مانند وردپرس ، جوملا و یا وقت کافی برای انجام آن را ندارید، پیشنهاد ما استفاده از دانش و تجربه تیم آبتین است تا در کمترین زمان و با بهترین قیمت سایت شما را راه اندازی کند.

چرا وردپرس بهتر است؟

وردپرس  یک سیستم منبع باز (open source) است. امکان طراحی هر نوع سایتی بدون حتی اندکی نگرانی را برای شما فراهم می کند. انعطاف پذیری و قابلیت شخصی سازی بالایی دارد. یک سیستم سریع، بهینه و امن با انتطباق پذیری و بهینه سازی فوق‌العاده برای موتورهای جستجو (سئو) با هدف افزایش درآمد است. کافی است در کنار خود یک تیم حرفه ای داشته باشید تا از وردپرس لذت بببرید.

چه ملزوماتی برای راه اندازی وردپرس نیاز داریم؟

انتخاب نام دامنه و قالب سایت (در صورت عدم نیاز به طراحی اختصاصی) تنها کاری است که شما می کنید. ثبت دامنه، تهیه هاست مناسب ، راه اندازی سایت، تست و نهایی سازی آن تماما توسط تیم آبتین انجام خواهد شد.

چه پارامتر هایی در قیمت طراحی سایت تاثیرگذار هستند؟

پارامتر های زیادی در قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است. اولین چیزی که با شروع پروژه طراحی سایت به ذهن شما می رسد قیمتی است که برای ساخت سایت باید هزینه کنید. برای اطلاعات کاملتر این مطلب را بخوانید.

هزینه طراحی وب سایت من چقدر خواهد شد؟

برای مشاهده هزینه طراحی و ساخت سایت های مختلف، بخش تعرفه های راه اندازی سایت را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *