راه های ساخت وب سایت

راه های ساخت وب سایت


راه های مختلف برای ساخت یک وب سایت چیست؟

راه های مختلف برای ساخت یک وب سایت موردی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. قبل از اینکه بتوانید وب سایت جدید خود را آنلاین کنید، باید تصمیمات مهم زیادی بگیرید. چه بخواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید ، یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید ، یا یک نمونه کار فریلنسر راه اندازی کنید، ابتدا باید بفهمید که چگونه می خواهید آن را بسازید. با این حال، ارزیابی همه گزینه های شما می تواند کمی سخت به نظر برسد.

خوشبختانه، درک متداول ترین روش های ساخت یک وب سایت چندان سخت نیست. هنگامی که بدانید انتخاب های خود چه هستند (همراه با مزایا و معایب هر کدام) در موقعیت مناسبی قرار خواهید گرفت تا تصمیم درستی برای سایت منحصر به فرد خود بگیرید.

با تیم طراحی سایت آبتین همراه باشید، ما در این مقاله به بررسی چهار روش اصلی برای ساخت یک وب سایت می پردازیم. ما به این خواهیم پرداخت که معمولاً هر گزینه چقدر هزینه دارد و برخی از مزایا و معایب آنها را بررسی خواهیم کرد. بیایید درست شروع کنیم!

قبل از ساختن وب سایت چه نکاتی را باید در نظر گرفت

قبل از اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که چگونه وب سایت خود را بسازید، باید دو عامل مهم را در نظر بگیرید. اینها هستند:

  • زمان. زمان مورد نیاز برای ساخت یک وب سایت می تواند بسته به روشی که استفاده می کنید بسیار متفاوت باشد. بنابراین ضروری است بدانید که آیا عجله دارید یا می توانید وقت خود را صرف طراحی سایت کنید.
  • بودجه. ساختن یک وب سایت می تواند ارزان باشد اگر روش درست را انجام دهید. اما اگر می‌خواهید برای مثال از تبلیغات در سایت خود اجتناب کنید یا به ویژگی‌های به‌روزدسترسی داشته باشید، احتمالاً برای به دست آوردن آنچه نیاز دارید  ، باید بودجه اختصاص دهید و طراحی سایت خود را به یک تیم طراح سایت بدهید.

دانستن اینکه چقدر زمان و پول برای پروژه وب سایت خود در دسترس دارید، مهم است. این به راهنمایی شما در هنگام ارزیابی گزینه های زیر کمک می کند، زیرا “یک راه درست” برای ایجاد یک وب سایت وجود ندارد.

 

4 روش مختلف برای ایجاد یک وب سایت

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به فرآیند توسعه وب سایت نزدیک شوید. ما به چهار مورد از محبوب ترین تکنیک ها می پردازیم و می بینیم که چگونه آنها را با هم مقایسه می کنند.

1. از یک سایت ساز استفاده کنید

سایت ساز ابزاری است که به شما امکان می دهد خیلی سریع یک وب سایت بسازید. این راه‌حل ها معمولاً دارای قابلیت کشیدن و رها کردن هستند، شامل قالب هایی برای طراحی هستند و نیازی به دانش کدنویسی ندارند.

یک مثال WP Website Builder است. می توانید آن را مشاهده کنید.

راه های ساخت وب سایت
راه های ساخت وب سایت

این سازنده به شما امکان می‌دهد از بین بسیاری از بلوک‌های محتوای از پیش طراحی شده انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید یک بلوک اطلاعات تماس که به طور خاص برای وب سایت های رستوران ها طراحی شده است را انتخاب کنید. سپس، می توانید آن را با رنگ ها، فونت ها، تصاویر و غیره شخصی سازی کنید.

 

 

سازندگان وب سایت می توانند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کنند و به شما امکان می دهند تا سایت جدید خود را سریع راه اندازی کنید. بعلاوه، با سازنده مناسب، می توانید عناصر طراحی سایت خود را متناسب با نام تجاری خود تغییر دهید. بنابراین لزوماً لازم نیست نگران باشید که با یک داستان عجیب و سخت روبرو شوید.

در عین حال، شایان ذکر است که هر سازنده وب‌سایت طبیعتاً محدود است و ممکن است به اندازه برخی از گزینه‌های دیگر در لیست ما بر ظاهر و عملکرد سایت خود کنترل نداشته باشد. با این حال، ما بعداً در مورد اینکه چگونه می توان برخی از روش ها را با سازنده وب سایت جفت کرد تا به شما در ایجاد وب سایت های نوآورانه کمک کند، صحبت خواهیم کرد.

2. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) را انتخاب کنید

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) اغلب با سازندگان وب سایت اشتباه می شوند. با این حال، CMS یک پلت فرم کامل برای ایجاد و انتشار محتوای دیجیتال است. آنها بسیار پیچیده‌تر و انعطاف پذیرتر از سازنده وب سایت هستند و می توان از آنها برای ایجاد مواردی بیش از وب سایت استفاده کرد.

تا کنون، محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که سهم بازار آن بیش از 60 درصد است.

 

راه های ساخت وب سایت
راه های ساخت وب سایت

یکی دیگر از مواردی که CMS را از سایت ساز متمایز می کند این است که بر روی نرم افزار پایگاه داده قدرتمند تولید می شود. این بدان معنی است که می تواند محتوا و سایر منابع را به روشی بسیار منطم ذخیره کند. این به شما امکان می‌دهد محتوای خود را به روش‌های منحصربه‌فرد نمایش و مرتب کنید و حتی کدهای سفارشی را در آن بگنجانید.

گزینه های CMS دیگری نیز در بازار وجود دارد، از جمله:

  • جوملا . این یک CMS رایگان و منبع باز است. در حالی که جوملا از این نظر شبیه به وردپرس است، جوملا چندان کاربرپسند نیست و منحنی یادگیری تندتری دارد.
  • دروپال _ دروپال یکی دیگر از گزینه های منبع باز است و حتی پیچیده تر از جوملا است. این یک پلتفرم است که بیشتر برای توسعه دهندگان وب با تجربه طراحی شده است.
  • مجنتو . Magento یک محصول Adobe است که به طور خاص به وب سایت های تجارت الکترونیک و نیازهای آنها پاسخ می دهد. نسخه منبع باز مجنتو نیز وجود دارد.

CMS ها انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهند و می توان از آنها برای ساخت تقریباً هر نوع وب سایتی استفاده کرد. به علاوه، برای شروع به دانش فنی زیادی نیاز ندارید. خوشبختانه، بسیاری از طراحان سایت و سازندگان سایت با کیفیت بالا (از جمله ما!) نصب یک کلیک بسیاری از CMS ها، به ویژه وردپرس را ارائه می دهند. مطمئن نیستید کدام CMS برای سایت شما بهترین است؟ در اینجا 10 دلیل وجود دارد که ما وردپرس را توصیه می کنیم .

 

 

3. این کار را خودتان با HTML و CSS انجام دهید

اگر از نظر فنی تمایل دارید، همیشه می توانید وب سایت خود را با استفاده از Hypertext Markup Language (HTML) و Cascading Style Sheets (CSS) از ابتدا بسازید . اینها زبان های پایه ای هستند که برای ایجاد اکثر وب سایت ها استفاده می شوند.

اگر می خواهید طراحی وب سایت خود را با HTML و CSS انجام دهید، می خواهید ابزارهایی را با هم جمع آوری کنید، از جمله:

  • یک ویرایشگر کد ممکن است بخواهید ویرایشگر کد شما بسیاری از مدیریت فایل های شما را برای شما انجام دهد، یا ممکن است فقط ابزاری بخواهید که دیدن کد شما را آسان تر کند. برخی از نمونه ها عبارتند از Brackets , Visual Studio و PhpStorm .
  • یک برنامه پروتکل انتقال فایل (FTP). هنگامی که از ابتدا توسعه می دهید، به راهی برای انتقال فایل های HTML خود به وب سرور و از آن نیاز دارید. اگر ویرایشگر کد شما این ویژگی را ندارد، می‌توانید یک گزینه رایگان مانند FileZilla یا یک برنامه برتر مانند CuteFTP را بررسی کنید.
  • یک سایت توسعه محلی این به شما امکان می دهد قبل از اینکه سایت خود را بصورت آنلاین به صورت آنلاین بسازید، روی ماشین محلی خود بسازید و آزمایش کنید. بسیاری از میزبان های وب راه حل های ساده ای برای مرحله بندی وب سایت ارائه می دهند .

توسعه وب سایت شما از ابتدا به شما امکان می دهد تا حداکثر انعطاف پذیری را داشته باشید. در عین حال، شما باید زمان زیادی در اختیار داشته باشید و دانش برنامه نویسی عمیقی داشته باشید تا آن را به دست آورید.

 

4. طراحی سایت خود را به یک تیم متخصص بسپارید

در نهایت، انتخاب این گرینه، یعنی اجرای کار توسط یک تیم متخصص مانند آبتین برای طراحی سایت عالی همیشه یک گزینه است. توسعه دهندگان وب فراوان هستند، اگرچه پیدا کردن یک گزینه قابل اعتماد و بسیار ماهر برای پروژه شما ممکن است کمی سخت بنظر برسد.

اگر علاقه مند به این مسیر هستید، در اینجا چند نکته برای پیدا کردن یک توسعه دهنده وب با کیفیت و مدیریت یک رابطه سازنده با آنها وجود دارد:

  • مطمئن شوید که اهداف مشخصی برای وب سایت خود دارید.
  • از قبل تعیین کنید که وب سایت شما به چند صفحه نیاز دارد تا بتوانید محدوده کاری معقولی ایجاد کنید.

برون سپاری کار ساخت وب سایت به شما امکان می دهد دقیقاً آنچه را که می خواهید بدون نیاز به دانستن چیزی در مورد توسعه یا کدنویسی به دست آورید.

با این حال، این تا حد زیادی گران ترین گزینه است. راه اندازی یک سایت سفارشی بستگی به وسعت و پیچیدگی آن، ممکن است از 3 تا 10 (یا بیشتر) ملیون هزینه نیاز داشته باشد.

 

ما ساخت وب سایت را آسان تر می کنیم

این که آیا می خواهید وردپرس را نصب کنید، برنامه میزبانی مناسب را انتخاب کنید یا یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی کنید، به ما کمک کنید! در خلاصه ماهانه ما مشترک شوید تا هرگز مقاله ای را از دست ندهید.

 

امروز با آبتین وب سایت خود را شروع کنید

ما می دانیم که وقتی تصمیم به ایجاد یک وب سایت گرفتید، گزینه های زیادی وجود دارد. علاوه بر انتخاب نحوه ایجاد سایت خود، باید یک میزبان وب ایمن و قابل اعتماد نیز پیدا کنید، ما در آبتین همه این کارها را برای شما می کنیم.

آیا زمان آن است که رویاهای طراحی وب خود را به حرکت در آورید؟ امروز هزینه های طراحی سایت ما را بررسی کنید ، و در کمترین زمان راه اندازی خواهید شد.

 

راه های ساخت وب سایت
راه های ساخت وب سایت

ما برای کمک اینجا هستیم برای راه های ساخت یک وب سایت

اگر سؤالی دارید یا برای تصمیم گیری نهایی نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. تیم متخصصان وب ما بیش از 10 سال است که در این تجارت فعالیت می کنند و می دانند چگونه به شما کمک کنند تا مراحل بعدی درست را پیدا کنید.

 

سوالات متداول

چگونه سایت خودمان را بسازیم؟

اگر شما دانش برنامه نویسی و یا کار با سایت ساز هایی مانند وردپرس ، جوملا و یا وقت کافی برای انجام آن را ندارید، پیشنهاد ما استفاده از دانش و تجربه تیم آبتین است تا در کمترین زمان و با بهترین قیمت سایت شما را راه اندازی کند.

چرا وردپرس بهتر است؟

وردپرس  یک سیستم منبع باز (open source) است. امکان طراحی هر نوع سایتی بدون حتی اندکی نگرانی را برای شما فراهم می کند. انعطاف پذیری و قابلیت شخصی سازی بالایی دارد. یک سیستم سریع، بهینه و امن با انتطباق پذیری و بهینه سازی فوق‌العاده برای موتورهای جستجو (سئو) با هدف افزایش درآمد است. کافی است در کنار خود یک تیم حرفه ای داشته باشید تا از وردپرس لذت بببرید.

چه ملزوماتی برای راه اندازی وردپرس نیاز داریم؟

انتخاب نام دامنه و قالب سایت (در صورت عدم نیاز به طراحی اختصاصی) تنها کاری است که شما می کنید. ثبت دامنه، تهیه هاست مناسب ، راه اندازی سایت، تست و نهایی سازی آن تماما توسط تیم آبتین انجام خواهد شد.

چه پارامتر هایی در قیمت طراحی سایت تاثیرگذار هستند؟

پارامتر های زیادی در قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است. اولین چیزی که با شروع پروژه طراحی سایت به ذهن شما می رسد قیمتی است که برای ساخت سایت باید هزینه کنید. برای اطلاعات کاملتر این مطلب را بخوانید.

هزینه طراحی وب سایت من چقدر خواهد شد؟

برای مشاهده هزینه طراحی و ساخت سایت های مختلف، بخش تعرفه های راه اندازی سایت را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *